Gistor

(George's Site)

Διαφήμιση
Home Ιστορία Μακεδονικός Αγώνας 1ο Έτος (1904) Ο θάνατος του Π. Μελά (12/25 Οκτωβρίου 1904)
Ο θάνατος του Π. Μελά (12/25 Οκτωβρίου 1904) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Σάββατο, 08 Νοέμβριος 2008 12:41

Στο μεταξύ, όπως είδαμε, ο Μελάς με τους άντρες του βρίσκεται στο Στρέμπενο. Αφού ξεκουράζονται το βράδυ της 15/28 Σεπτεμβρίου μέσα στο χωριό, την επομένη ο Μελάς συναντάει την αδελφή και τη χείρα του καπετάν Βαγγέλη και επισκέπτεται τον τάφο του. Στο Στρέμπενο έχουμε, ίσως, το πρώτο κρούσμα πλιατσικολογήματος από ελληνικής πλευράς. Κάποιος από τους άνδρες του Μελά που την προηγούμενη είχαν πάει να συλλάβουν τον Αργύρη Πέτρου, πήρε από το σπίτι του ένα τενεκέ με χρήματα. Ο Μελάς φώναξε τον υπαίτιο και του ζήτησε να τα επιστρέψει, και παρόμοια ήταν, σχεδόν πάντοτε, η αντίδραση των Ελλήνων αρχηγών σε παρόμοιες περιπτώσεις.

Ο Μελάς πριν φύγει το βράδυ από το χωριό φώναξε τους δημογέροντες και οργάνωσε τοπική φρουρά για την άμυνα του χωριού. Στην συνέχεια κατευθύνεται σε σημείο που έχουν ορίσει να συναντηθούν με το Ζήση Δημουλιό για να προχωρήσουν ενωμένοι εναντίον του χωριού Αετόζι όπου, έχουν πληροφορίες ότι, κρύβεται ομάδα κομιτατζήδων του Τάνε. Φαίνεται όμως ότι ο Ζήσης είναι σκεπτικός στην κατευθείαν αντιμετώπιση των κομιτατζήδων, προφασίζεται δυσκολία να ακολουθήσει το σώμα του Μελά και η επίσκεψη σε Αετόζι αναβάλλεται και ο Μελάς αποφασίζει, επειδή δεν γνωρίζει τα μέρη, να κατευθυνθεί προς Πρεκοπάνα. Θέλει να καθαρίσει το χωριό από τον Παπανικόλα και τον εξαρχικό δάσκαλο του χωριού (κάποιον Κώστα), οι οποίοι έχουν αποφασίσει και διατάξει τον θάνατο αρκετών πατριαρχικών, μεταξύ των οποίων του παπα Χρήστου και του ανιψιού του. Το απόγευμα της 17/30 Σεπτεμβρίου φθάνουν στη Πρεκοπάνα, συλλαμβάνουν τους δύο εξαρχικούς και τους φονεύουν. Στη συνέχεια ξεκινούν για Μπελκαμένη.

Στη Μπελκαμένη ο Μελάς ειδοποιεί τον Παπαστυλιάδη ο οποίος βάζει το σώμα στο χωριό σε ένα άδειο σπίτι. Εκεί συναντούν τον παπά Πέτρο, το δάσκαλο Παπανικόλα, τον Χρήστο Έξαρχο και τον Φίλιππο Καπετανόπουλο από το Μοναστήρι αποφασισμένο να καταταγεί στο σώμα του. Ο Μελάς αποφασίζει να διανυκτερεύσουν το βράδυ στο χωριό και πριν ξημερώσει όλο το σώμα εκτός από αυτόν και το Πύρζα να βγει από το χωριό και την επομένη το πρωί το σώμα να ξαναμπεί στο χωριό φανερά.

Πράγματι, την επομένη, Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου / 1 Οκτωβρίου το σώμα του Μελά ξαναμπαίνει στο χωριό και μαζεύεται στην κεντρική πλατεία του χωριού. Ο Μελάς μαζεύει στο σχολείο του χωριού τους δημογέροντες και προύχοντες του χωριού και αφού πρώτα τους μιλάει στη συνέχεια συστήνει επιτροπή ασφαλείας για το χωριό. Συγχρόνως αναγκάζει 7 ρουμανίζοντες οικογένειες να αποσύρουν τα παιδιά τους από το σχολείο ενώ συγχρόνως διώχνει το ρουμανίζοντα δάσκαλο του χωριού. Στη συνέχεια παίρνει όλο το σώμα και αναχωρεί για Νερέτι όπου φθάνει τα ξημερώματα της Κυριακής και διανυκτερεύουν σε ένα εγκαταλειμμένο σπίτι.

Την ίδια μέρα Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου / 2 Οκτωβρίου και τις δύο επόμενες ο Καούδης και το σώμα του μένουν μέσα στο Ζέλοβο. Ξεκουράζονται, προσπαθούν να βρουν μάταια φάρμακα για τους τραυματισμένους και πολεμοφόδια που σχεδόν τους τέλειωσαν στην τελευταία μάχη.

Ο Μελάς αφού διανυκτερεύει το βράδυ του Σαββάτου μέσα στο χωριό αποφασίζει να βγει από το χωριό τα ξημερώματα και αφού μείνει κρυμμένο το σώμα κοντά στο χωριό να ξαναμπεί για να τιμωρήσει μερικούς εξαρχικούς οι οποίοι είχαν λάβει μέρος σε φόνους αρκετών πατριαρχικών. Πράγματι την επομένη το πρωί ενώ το σώμα ετοιμάζεται να βγει από το σπίτι όπου είχε διανυκτερεύσει ένα τουρκικό απόσπασμα από 150 περίπου ιππείς και στρατιώτες μπαίνει στο χωριό. Ορισμένοι από το σώμα βγαίνουν από το σπίτι και φεύγουν προς το κοντινό βουνό χωρίς να προλάβει ο Μελάς να τους δώσει οδηγίες. Στη συνέχεια τους ακολουθεί και όλο το υπόλοιπο σώμα και στο τέλος ο Μελάς και ο Στρατινάκης. Στην πορεία τους προς την κορυφή του βουνού, μένουν πίσω ο Μελάς και ο Καπετανόπουλος τους οποίους οι Τούρκοι βάζουν στο σημάδι, καταφέρνουν δε να τραυματίσουν τον Καπετανόπουλο. Ο Μελάς με την βοήθεια του Λαμπρινού Βρανά κρύβει τον τραυματισμένο Καπετανόπουλο μέσα σε κάτι πυκνούς θάμνους και συνεχίζει την πορεία για να προφυλαχτεί και ο ίδιος. Το απόγευμα επισκέπτονται τον Μελά γυναίκες του χωριού οι οποίες του λένε ότι οι Τούρκοι δεν έφυγαν από το χωριό, αλλά παρέμειναν σε αυτό και τοποθέτησαν και σκοπούς. Ο Μελάς αποφασίζει να αναχωρήσει από εκεί αφού πρώτα αφήνει τον τραυματισμένο Καπετανόπουλο στα χέρια των γυναικών και να οπισθοχωρήσει προς Λέχοβο.

Τις επόμενες δέκα ημέρες ο Μελάς με το σώμα περιφέρεται στη περιοχή προσπαθώντας να οργανώσει την ελληνική άμυνα. Αποφασίζει να χρησιμοποιεί την Νεγκοβάνη και το Λέχοβο σαν κέντρα της περιοχής ενώ τη Νεβέσκα σαν διευθύνον κέντρο όλης της περιοχής. Στη Νεβέσκα δημιουργεί επιτροπή με τους Γκόλνα Τάκη πρόεδρο, Γεώργιο Σούρλα δάσκαλο του χωριού , γραμματέα, ταμία τον Νικόλαο Γιάννη και τους Δημήτριο Μιχαηλίδη, Ιωάννη Λιάτση, Ιωάννη Σακελλαρόπουλο. Παρόμοιες επιτροπές ίδρυσε και στο Λέχοβο, Στρέμπενο, Νεγκοβάνη, Μπελκαμένη και Κάτω Κότορι. Στη Μπελκαμένη τοποθέτησε για φρούραρχο τον Λαμπρινό Βρανά.

Στο μεταξύ ο Καούδης αφού συνεννοείται με τον παπα Σταύρο να φροντίσει για τους δύο τραυματίες φεύγει από το Ζέλοβο και κατευθύνεται στο Πισοδέρι. Το σώμα χωρισμένο σε δύο τμήματα μπαίνει στο χωριό την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου / 6 Οκτωβρίου. και εκεί ο Καούδης μαζεύει τους κατοίκους και τους κατηχεί ενώ συγχρόνως προειδοποιεί τους ρουμανίζοντες. Στη συνέχεια μαζεύει όλους σ΄ ένα μαγαζί τους κερνάει και φεύγει με το σώμα του από το χωριό. Την επομένη περιφέρεται μεταξύ Πισοδερίου και Μοναστηρίου Αγίας Τριάδας ενώ το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου / 8 Οκτωβρίου συναντάει αγγελιοφόρο από το Μοναστήρι ο οποίος του δίνει επιστολή του Προξένου στην οποία του γράφει να πάει προς τη Νεγκοβάνη - Μπελκαμένη προκειμένου να συναντήσει και άλλους (Δες Υποσημείωση 1904/35). Μάλλον εννοεί το Μελά με το σώμα του. Επίσης παίρνει και γράμμα και χρήματα από τον Σαπουντζή του κέντρου Φλωρίνης. Ο Καούδης στέλνει επιστολή στον Πρόξενο στην οποία περιγράφει τη μάχη στο Όστιμο ενώ συγχρόνως ζητάει να του στείλει το Κομιτάτο καινούργιο οπλισμό. Σημειωτέον ότι το σώμα του Καούδη εκτός του ότι υστερεί έναντι των κομιτατζήδων σε οπλισμό, έχει μείνει και χωρίς σφαίρες, γεγονός που δυσκολεύει τον Καούδη να αντιμετωπίσει κατά μέτωπο τους κομιτατζήδες. Την ίδια μέρα βαπτίζει τη νεογέννητη κόρη του Κύρου την οποία ονομάζει Ελευθερία.

Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου / 9 Οκτωβρίου ο Καούδης λαβαίνει επιστολή από τον Καραβαγγέλη στην οποία του λέει να προσέχει μέχρι να έρθει η άνοιξη έστω και αν μειώσει τη δράση του, αρκεί τα χωριά της περιοχής (Πισοδέρι, Λέχοβο) να προφυλαχθούν από τους κομιτατζήδες. Στη συνέχεια συναντάει τον παπα Σταύρο ο οποίος του αναφέρει ότι οι τραυματισμένοι φιλοξενούνται στο σπίτι του όπου τους επισκέφθηκε ο γιατρός Μενέλαος Βαλάσης από τη Φλώρινα, και σύντομα θα γίνουν καλά. Στη συνέχεια αποφασίζει να φύγει και να κατευθυνθεί προς Μπελκαμένη για να συναντήσει τον Μελά. Η συνεχής όμως και ραγδαία βροχή αναγκάζει το Καούδη να παραμείνει στην περιοχή όπου την επομένη συναντάει απεσταλμένο από το Κέντρο Φλωρίνης ο οποίος του λεει (όπως ο ίδιος αναφέρει στο ημερολόγιό του) να μην πάει στη Μπελκαμένη προς συνάντηση του Μελά αλλά να παραμείνει στην περιοχή όπου θα έλθει εκείνος για να συναντηθούν . Πράγματι ο Καούδης στις 28 Σεπτεμβρίου / 11 Οκτωβρίου στέλνει δύο άντρες στο βουνό πάνω από την Τύρσια για να συναντήσουν το σώμα του Μελά και να το οδηγήσουν μέχρι την περιοχή. Αλλά μάταια οι άνδρες και ο Καούδης περίμεναν τον Μελά.

Την Κυριακή 3/16 Οκτωβρίου ο Καούδης λαβαίνει επιστολή του Μελά με ημερομηνία 1/10 στην οποία του ζητάει να συναντηθούν το ίδιο βράδυ σε κάποιο (άγνωστο για τον Καούδη και τους οδηγούς του) σημείο. Ο Καούδης ζητάει από τον Κύρου και τον Ντίνα να τους οδηγήσει στο σημείο που καθορίζει ο Μελάς, αλλά και οι δύο δηλώνουν άγνοια σημείου με τα ονόματα που έγραψε ο Μελάς στην επιστολή του. Επειδή όμως ο Μελάς ορίζει σαν σημείο συνάντησης το νερό που υπάρχει στο δάσος και επειδή μεταξύ Τύρσιας και Νερέτι υπάρχει μία μικρή λίμνη μέσα στο δάσος υποθέτουν ότι το σημείο συνάντησης είναι εκεί και ο Καούδης αφού αφήνει στο Ζέλοβο τραυματίες και αρρώστους ξεκινάει. Πράγματι το σώμα φθάνει στο σημείο της συνάντησης αλλά δεν βρίσκουν τον Μελά, ενώ συγχρόνως αρχίζει να πέφτει ραγδαία βροχή

Ο Καούδης αποφασίζει και στέλνει στη Στάτιστα τον Ντίνα μαζί με τον Λάζαρο Γεωργίου προκειμένου να στείλουν τον πατέρα του Ντίνα στη Φλώρινα να πληροφορηθεί από το Κέντρο Φλώρινας που βρίσκεται το σώμα του Μελά. Ο Καούδης με τους υπόλοιπους μένει στη τοποθεσία αυτή μέχρι το πρωί και στη συνέχεια βρίσκει μια έρημη καλύβα όπου ανάβει φωτιά και κάθεται εκεί όλη την επόμενη ημέρα. Το βράδυ της Δευτέρας 4/17 Οκτωβρίου κατευθύνεται προς Όστιμο και στη συνέχεια στο Ζέλοβο. Την επομένη ο Καούδης παίρνει μαζί του τον Ιωάννη Σεϊμένη ο οποίος αποθεραπεύτηκε από το τραύμα του και κατευθύνεται στο Όστιμο όπου και διανυκτερεύει.

Την Τετάρτη 6/19 Οκτωβρίου το σώμα του Καούδη μένει μέσα στο χωριό αλλά το βράδυ αναγκάζεται να φύγει για Ζέλοβο. Τουρκικό απόσπασμα από την Καστοριά ήρθε στο Όστιμο και ζήτησε να μείνει και αυτό μέσα.

Εν τω μεταξύ ο Έλληνας πρόξενος του Μοναστηρίου Δημήτριος Καλλέργης αντικαθίσταται από τον Φίλιππο Κοντογούρη ο οποίος φθάνει σιδηροδρομικώς από τη Θεσσαλονίκη στις 7/20 Οκτωβρίου.

Το Σάββατο 9/22 Οκτωβρίου ο Καούδης στέλνει τον Ντίνα ντυμένο χωρικά να στήσει ενέδρα στον ρουμανίζοντα του Πισοδερίου Τσολάκη στο δρόμο προς την Πρέσπα, αλλά επέστρεψε άπρακτος, το ίδιο έγινε και δυο μέρες αργότερα αλλά πάλι χωρίς αποτέλεσμα.

Την ίδια μέρα ο Μελάς βρίσκεται στη Νεγκοβάνη όπου φθάνουν για ενίσχυσή του το σώμα του Καραλίβανου το οποίο αποτελείται από τους:

  1. Αλέξη Καραλίβανο
  2. Σωτήρης Βισβίκη
  3. Τσιώμας Λιόντο
  4. Δημήτριος Πλόσκα
  5. Παναγιώτης Ζαφειράκη
  6. Κωνσταντίνος Βλάχο
  7. Θωμά Καρπούζη
  8. Αθανάσιος Γκάβο

Φθάνουν επίσης 17 Κρητικοί αντάρτες μεταξύ των οποίων είναι οι:

  1. Γεώργιος Βολάνης
  2. Ιωάννης Πούλακας
  3. Γεώργιος Στρατινάκης

Στο ίδιο χωριό έφθασε επίσης ο παλιός καπετάνιος Ιοβάνης με δέκα παλικάρια.

Την Κυριακή 10/23 Οκτωβρίου ο παπά Σταύρος στέλνει δυο Μοναστηριώτες ένα Βαγγέλη και έναν Σπύρο για να καταταγούν στο σώμα του Καούδη.

Τη Δευτέρα 11/24 Οκτωβρίου ο Καούδης μαζεύει τους προύχοντες του Ζελόβου και τους παροτρύνει να δημιουργηθεί φρουρά η οποία θα φυλάει το χωριό από πιθανές επιθέσεις κομιτατζήδων. Είναι αδύνατο να κάθεται άπρακτο όλο το σώμα στο Ζέλοβο να το φυλάει. Εκείνοι όμως δεν δέχονται και ζητάνε μισθό. Το ίδιο βράδυ στέλνει τον Ντίνα στη Σιάτιστα για να στείλει τον πατέρα του στη Καστοριά να ενημερώσει εκεί.

Την Τρίτη 12/25 Οκτωβρίου ο παπα Σταύρος ειδοποιεί τον Καούδη οποίος φεύγει από το Ζέλοβο για να συναντήσει στο Πισοδέρι τον γιατρό Στέργιο Ματσάλη ο οποίος του ζητάει να πάνε και προς το Μοναστήρι. Ο Καούδης του απαντάει ότι είναι δύσκολο να φύγουν από την περιοχή, υπάρχει κίνδυνος οι κομιτατζήδες να καταστρέψουν το Ζέλοβο και το Πισοδέρι.. Τελικά ο Ματσάλης δέχεται το σχέδιο του Καούδη να δημιουργηθούν αμυντικές φρουρές στα δύο χωριά με μισθωτούς άνδρες.

Την επομένη 13/26 Οκτωβρίου ο Καούδης παίρνει γράμμα από τη Στάτιστα ότι ο Μελάς βρίσκεται στο χωριό και συνάντησε και τον Ντίνα. Ορίζει δε και μέρος για να συναντηθούν το βράδυ. Από το ημερολόγιο του Καούδη φαίνεται ότι είναι ευχαριστημένος με την άφιξη και την προσεχή συνάντηση με τον Μελά. Ο Κύρου όμως δηλώνει την αντίρρησή του να μεταφερθεί το σώμα στη Στάτιστα και παρά την επιμονή του Καούδη να πάει το σώμα να παραλάβει το Μελά, εκείνος στέλνει δύο άνδρες να τον παραλάβουν. Ο Καούδης με τους άνδρες του πηγαίνει στο Ζέλοβο περιμένοντας τους δύο που έστειλε ο Κύρου και το σώμα του Μελά, αλλά δεν φθάνει κανείς.

Στις 12/25 Οκτωβρίου ο Μελάς βρίσκεται κοντά στο χωριό Στάτιστα, αποφασίζει δε να προχωρήσει προς Ζέλοβο και Πισοδέρι. Η ραγδαία βροχή δεν τον αφήνει να συνεχίσει και αναγκάζεται να κατευθυνθεί προς τη Στάτιστα. Στο χωριό συναντάει τον Ντίνα ο οποίος αναλαμβάνει να μοιράσει το σώμα σε διάφορα σπίτια. Την επόμενη ημέρα ο Μελάς παραμένει στο χωριό και συναντάει διάφορους παράγοντες. Όμως η παρουσία του σώματος στο χωριό γίνεται αντιληπτή από τον Μήτρο Βλάχο, ο οποίος στέλνει μια γυναίκα στο τουρκικό τμήμα που εδρεύει στο Κονομπλάτι να καταδώσει ότι το σώμα του Βλάχου βρίσκεται δήθεν στη Στάτιστα. Τουρκικό απόσπασμα από το Κονομπλάτι μπαίνει στο χωριό και αρχίζει την έρευνα.

Είναι δύσκολο να αναπαραστήσουμε με ακρίβεια τα όσα συνέβησαν εκείνο το απόγευμα στο χωριό. Όσοι από τους άνδρες του Μελά ήταν παρόντες στη σύγκρουση αλλά και άλλοι που δεν ήταν παρόντες, περιγράφουν στα απομνημονεύματά τους με διαφορετικό τρόπο τα συμβάντα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις αναφορές του πρόξενου Μοναστηρίου για το θάνατο του Μελά. Ο Κοντογούρης χρησιμοποιεί σαν πηγές τα αναφερθέντα σε αυτόν από τον Αγοραστό (τον οποίο ο ίδιος έστειλε εκεί μόλις έμαθε το θάνατο του Μελά) και τα όσα έγραψε αργότερα στις 16/29 Οκτωβρίου ο Πύρζας από το Ζέλοβο

Την επομένη Πέμπτη 14/27 Οκτωβρίου ο Καούδης βρίσκεται στο Ζέλοβο, όπου έρχονται οι Πύρζας και Ντίνας με τρία άλλα παλικάρια και του διηγούνται τα όσα συνέβησαν την προηγούμενη. Ο Καούδης στην αρχή σκέφτεται να πάρει τους άνδρες του και να πάει στη Στάτιστα αλλά τελικά προτιμάει να στείλει πρώτα άνθρωπο για να δει αν οι Τούρκοι είναι ακόμα εκεί. Το βράδυ στο Ζέλοβο έρχεται και ο Καραλίβανος με τον Πούλακα και άλλους 8 άνδρες. Αργότερα ο Καούδης βγαίνει έξω από το χωριό ενώ στέλνει τον Ντίνα στη Στάτιστα για να μάθει λεπτομέρειες. Ο Καούδης επιστρέφει στο Ζέλοβο την επομένη το βράδυ ελπίζοντας ότι θα μάθει νεώτερα, αλλά ο Ντίνας δεν έχει φανεί.

Το Σάββατο 16/29 Οκτωβρίου έρχεται στο Ζέλοβο ο Ντίνας ο οποίος του αναφέρει ότι ο Μελάς πέθανε και άλλοι 7 παραδόθηκαν. Οι υπόλοιποι άνδρες έφυγαν από το χωριό προς άγνωστη κατεύθυνση. Το απόγευμα ένα βλάχος τους πληροφορεί ότι τρεις άγνωστοι βρίσκονται κοντά στο Κονομπλάτι οι οποίοι έπρεπε να ήταν Έλληνες γιατί δεν ήξεραν να μιλήσουν την τοπική γλώσσα . Ο Καούδης και ο Κύρου αποφασίζουν να πάνε στη Ρούλια για να τους ψάξουν, αλλά ούτε ο Καραλίβανος με τους άνδρες του ούτε οι άνδρες του Καούδη θέλουν να πάνε. Έτσι ο Καούδης αποφασίζει να στείλει μια γυναίκα δίνοντας επίσης αμοιβή σε όποιον θα έφερνε ζωντανούς τους 3 άνδρες. Ο Καραλίβανος με τους άνδρες του θέλει να φύγει και μαζί του αποφασίζουν να φύγουν για την Ελλάδα οι Στ. Κλειδής και Αριστείδης Νύσταρης.

Μετά το θάνατο του Μελά, η κατάσταση των ανδρών του είναι αποκαρδιωτική. Δεν ξέρουν τι να κάνουν. Ο Πύρζας είναι αποφασισμένος να πάει στην Αθήνα για να παραδώσει τον οπλισμό και τα προσωπικά είδη του Μελά στην οικογένειά του. Μαζί του έχουν αποφασίσει να επιστρέψουν αρκετοί. Άλλοι επιθυμούν να παραμείνουν, και μόνο όταν μαθαίνουν ότι ο Καούδης προσπαθεί να κρατήσει ορισμένους άνδρες από το σώμα του Μελά αποφασίζουν μερικοί να μείνουν. Ο Ανδρέας Δικώνυμος αποφασίζει να μείνει στο Λέχοβο, ο Λαμπρινός στη Μπελκαμένη και ο Πούλακας στη Νεγκοβάνη. Οι τρεις αυτοί θα σχηματίσουν μικρά σώματα και θα παραμείνουν στα χωριά αυτά και στη γύρω περιοχή για την προστασία των Πατριαρχικών και τη δίωξη των Εξαρχικών.

Ο Καούδης αποφασίζει να οδηγήσει τον Καραλίβανο και τους άνδρες του Μελά μέχρι το Βίτσι. Την Κυριακή 17/30 Οκτωβρίου το βράδυ ξεκινάει παίρνοντας μαζί του 3 άνδρες και αφήνοντας τους υπόλοιπους στο Ζέλοβο με τον Κύρου. Το βράδυ της Δευτέρας βρίσκονται στη Μπελκαμένη. Την επομένη Τρίτη 19 Οκτωβρίου / 1 Νοεμβρίου χωρίζουν παραμένουν δε μαζί με τον Καούδη ο Ανδρέας Δικώνυμος και ο Ιωάννης Καραβίτης από το σώμα του Μελά. Ο Καραβίτης αναλαμβάνει γραμματικός στο σώμα του Καούδη.

Εκτός από τους τρεις τελευταίους, από το σώμα του Μελά μένουν και κατατάσσονται στο σώμα του Πούλακα ο Σκαλίδης και ο Νικολούδης.

Την επομένη Τετάρτη 20 Οκτωβρίου / 2 Νοεμβρίου ο Καούδης στέλνει επιστολή στο Καραβαγγέλη περιγράφοντας τα γεγονότα και την επομένη συναντάει τους Γραμμενόπουλους. Είναι γενική η απογοήτευση των ανθρώπων της περιοχής από το θάνατο του Μελά. Στο Λέχοβο ο Καούδης λαβαίνει επιστολή από τον Καραβαγγέλη ο οποίος τους ζητάει να μην φύγει κανείς αλλά να συγκεντρωθούν όλοι στο Κωσταράζι. Ο Καούδης στέλνει την εντολή του Καραβαγγέλη στον Πύρζα, Καραλίβανο και Πούλακα. Επίσης ειδοποιεί και έρχεται για συνάντησή του ο Τουρκαλβανός Σούλιος από το Ζέλενιτς στον οποίον αναθέτει να ανακαλύψει το κρησφύγετο του Κόλε και να τον ειδοποιήσει.

Σύμφωνα με τον Daikin, στις 21 Οκτωβρίου, μια ελληνική ομάδα μπαίνει στο Λέσκοβιτς (νότια της Φλώρινας) και σκοτώνει τον εξαρχικό αρχηγό του χωριού και τέσσερις άλλους.

Το Σάββατο 23 Οκτωβρίου / 5 Νοεμβρίου ο Καούδης εξακολουθεί να βρίσκεται στο Λέχοβο όπου λαβαίνει και άλλη επιστολή από τον Καραβαγγέλη ο οποίος του ζητάει να συναντηθούν στο Τσιρίλοβο ή στο Κωσταράζι. Και πάλι ο Καούδης ειδοποιεί τους καπετάνιους του Μελά για την εντολή του Καραβαγγέλη.

Την Τρίτη 26 Οκτωβρίου / 8 Νοεμβρίου συναντιούνται στο Λέχοβο ο Καούδης με τον Πύρζα, Καραλίβανο και τον Πούλακα με τους άνδρες τους και ξεκινούν όλοι, πλην του Πούλακα ο οποίος θα τους ακολουθήσει την επομένη, για το Τσιρίλοβο. Την επομένη ο Καούδης και οι άνδρες του βρίσκονται στον Αγ. Νικόλαο Τσιριλόβου ενώ οι υπόλοιποι στο διπλανό δάσος. Από εκεί στέλνει ανθρώπους να ειδοποιήσουν το Καραβαγγέλη.

LAST_UPDATED2
 

Εγγραφειτε στο Newsletter μας


Έχουμε 19 επισκέπτες συνδεδεμένους

Το Site φαίνεται καλλίτερα με:
και 

Συντομα Βοηθητικα Μηνυματα

Το περιεχόμενο του Site που είναι προσβάσιμο από τους απλούς επισκέπτες είναι περιορισμένο. Μόνο τα μέλη έχουν πλήρη πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο. Μόλις κάνετε Login θα εμφανισθούν όλες οι επιλογές από το Μενού Περιεχόμενα.